چگونه مخاطب مناسب را پیدا کنید؟2020-09-07
5 راهکار ساده برای شناسایی مخاطب هدف در بازاریابی مدرسه کسب و کار تربیت مدرس
همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. جمعآوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف کسبوکار خود را شناسایی کنید. از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید. پژوهش و مطالعه عمیق در حوزههای مرتبط با مخاطب هدف نیز ابزاری مهم برای تحقیق است.
این رویکرد نهتنها به صرفهجویی در زمان و هزینه کمک میکند، بلکه شانس موفقیت شما را نیز بهطور قابلتوجهی بالا میبرد. مخاطب هدف گروه خاصی از مصرفکنندگانی است که شما آنها را به عنوان افرادی شناسایی کردهاید که احتمالاً بیش از دیگران به محصول یا خدمت شما نیاز دارند. مخاطب هدف میتواند بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، مکان، درآمد، علایق یا سایر اطلاعات دموگرافیک مانند عناوین شغلی یا مشکلات خاص شناسایی شود.
اگر مخاطبان خود را بهدرستی تعریف کرده باشید، تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند تا آنها را به حساب خود سرازیر کنید. نظرات و افکار در ذهن افراد به برندها کمک میکند تا برای حل مشکلات مشتریان خود دست به کار شوند و به این ترتیب استراتژیهای عالی بر اساس این بینشها بسازند. اما اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را راضی نگه دارید و برای افراد خاص ارزش منحصربهفردی ایجاد کنید، برند شما رشد خواهد کرد.
شما هم میتوانید در ازای معرفی یا استفاده از محصولات آنها، مبلغی دریافت کنید. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش میدهد، بلکه باعث میشود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند. نظرسنجیهای اینستاگرام میتواند به شما کمک کنند تا ترجیحات و علایق مخاطبان هدف را پیدا کنید.
همچنین، میتوان تبلیغات در شبکههای اجتماعی را نیز یکی از زیرمجموعههای بازاریابی اینترنتی در شبکههای اجتماعی در نظر گرفت. با انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس ویژگیهای مخاطبان و مشتریان بالقوۀ کسبوکار خود، میتوانید تبلیغات به این شیوه را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ پیش ببرید. برای فروش بالا و حضور موثر در شبکههای اجتماعی لازم است مخاطب هدف خودمان را پیدا کنیم، محتوای مناسب برای او تولید کنیم تا از این راه توجهش را جلب کنیم. سپس تلاش کنیم که اعتمادش را جلب کنیم و یک تجربه عالی از خرید را به او هدیه دهیم. پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد. دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی در دنیای امروز است.
این محتوای بازاریابی میتواند یک صفحه لندینگ، پست فیسبوک، صفحه فشار (squeeze page) یا صفحه محصول باشد یا ایمیلی باشد که برای بخش خاصی از مخاطبیننوشته اید. تحقیق در مورد مخاطب هدف ایدهآل اینستاگرام باید همواره بهطور دورهای صورت گیرد. هرچه زمان بیشتری را صرف این کار کنید، بیشتر در مورد مخاطبان خود یاد میگیرید و در نهایت، استراتژی محتوای شما دقیقتر و هدفمندتر میشود. مخاطبان هدف خود را دنبال کنید، پستهایشان را لایک کرده و روی آنها کامنت بگذارید. دیر یا زود آنها به شما توجه میکنند و در پاسخ به آن واکنش نشان میدهند. البته هیچ قطعیت صد در صدی در این مورد وجود ندارد، اما با این حال، اگر حسابها و گروههای مناسبی را انتخاب کرده باشید، ممکن است این روش کارساز باشد.
در توضیحات ویدئو، موضوع ولاگ را توضیح دهید و از مخاطبان بخواهید نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند. با مخاطبان خود تعامل کنید؛ به کامنتهایشان پاسخ دهید و به پیشنهاداتشان گوش دهید. این تعامل نه تنها به رشد پیج شما کمک میکند، بلکه باعث میشود ارتباط نزدیکتری با مخاطبانتان داشته باشید. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است.
مخاطب هدف به گروه خاصی از افراد گفته میشود که یک کسبوکار قصد دارد با تلاشهای بازاریابی خود به آنها دست یابد. این افراد به دلیل دارا بودن ویژگیهای خاصی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، علایق، نیازها و رفتارهای خرید، به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند. ارائه محتوای ارزشمند و مفید به مخاطبان خود، به شما کمک میکند تا اعتماد مخاطبان را به دست آورده و بازدیدها و در نهایت فروشهای خود را افزایش دهید. اطلاعات مربوط به الگوهای رفتاری مخاطبان هدف نشان میدهد که آنها چگونه به محصول یا خدمات شما واکنش نشان میدهند. به طور معمول، مخاطبان هدف را میتوان بر اساس ویژگیهای مشترکی که دارند دستهبندی کرد. این ویژگیها میتواند شامل سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و علایق شخصی باشد.
این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد.
برای مثال، اگر ولاگر آشپزی هستید، میتوانید یک دوره آنلاین آموزش آشپزی برگزار کنید و از این طریق درآمد داشته باشید. اپلیکیشنهای سادهای مثل InShot یا CapCut میتوانند برای شروع عالی باشند. به ویدئوهایتان موسیقی اضافه کنید، قسمتهای اضافی را برش بزنید و متن یا افکتهای جذاب اضافه کنید. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید.
این، یک نمونه بسیار خوب است که نحوه استفاده از مخاطبین هدفبرای تصمیم گیریهای سخت را نشان میدهد. این توصیه برایکارآفرینانی که به تازگی شروع به درک مفاهیمی مثل مخاطب یا بازار هدف کرده اند،اهمیت زیادی دارد. برای رسیدن بهاین هدف باید مخاطبین هدفتان را مشخص کرده و آنها را به سمت مطالب بازاریابی هدایتکنید که برایشان جذابیت داشته باشند در غیر این صورت هیچ تضمینی برای رسیدن بهنتایج مطلوب وجود نخواهد داشت. اکنون که مخاطب هدف خود در اینستاگرام را میشناسیم، مرحله بعدی این است که مشخص کنید چگونه آنها را به حساب اینستاگرام خود جذب کنید.
با اتوماسیون و سایر تکنیکها و امکانات بازاریابی آنلاین، میتوانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسبوکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتریای را از دست نخواهید داد. کار دیگری که میتوانید انجام دهید، فالو کردن مخاطبان رقبا و ایجاد تعامل با آنها است. یا اینکه افرادی را که در پیج رقبا، کامنت میگذارند و پستها را لایک میکنند را بررسی کنید و آنها را دنبال کنید. این نکته در صورتی که در آغاز راه باشید و تعداد فالوئرهای شما کم باشد، بسیار مؤثر است و باعث معرفی برند شما به تعداد زیادی مخاطب مناسب میشود.
مصاحبههای فردی یا گروهی نیز میتوانند به شما بینشهای عمیقتری از انتظارات و رفتارهای مخاطبان بدهند. آنها باید عواملی مانند جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتارهای خرید را در نظر بگیرند. شناخت مخاطبان هدف میتواند بازاریابی محتوای شما را به مسیر درستی هدایت کند. تجزیه و تحلیل مخاطبان در اینستاگرام به شما کمک میکند تا در نهایت بدانید کدام موضوعات و قالبهای محتوایی برای مخاطبان شما جالبتر است. میتوانید از شناخت مخاطبان هدف خود برای برنامهریزی استراتژی محتوای بلند مدت و سازماندهی تیمهای تولید محتوای خود استفاده کنید. با بررسی رقبا و تجزیه و تحلیل استراتژیهای آنها، میتوانید به شناخت بهتری از مخاطبان هدفتان و نیازها و تمایلاتشان برسید.
پلتفرمهایی مثل Patreon یا Buy Me a Coffee این امکان را به شما میدهند که از مخاطبانتان حمایت مالی دریافت کنید. بسیاری از مخاطبان علاقهمند هستند از ولاگرهای محبوبشان حمایت کنند تا محتوای بهتری تولید شود. اگر ولاگهایتان را در پلتفرمهایی مثل یوتیوب منتشر میکنید، میتوانید از طریق تبلیغاتی که قبل یا وسط ویدئوهای شما نمایش داده میشود، درآمد کسب کنید. هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، درآمدتان از این طریق هم افزایش مییابد. یک بلاگر ممکن است درباره دستور پخت یک غذا بنویسد و عکسهایی از مراحل پخت اضافه کند، ولی یک ولاگر همان غذا را جلوی دوربین میپزد و تمام جزئیات را بهصورت زنده نشان میدهد.
حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. برخی از این روشها بر یافتن مخاطبان هدف تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر دستیابی به آنها استوار هستند. کارهایی که آنهاانجام نمیدهند را مشخص کنید تا بتوانید مخاطبین را بهتر به خواستهها ونیازهایشان برسانید. یا مثلاً اگر قرار نیست به افرادی با سن بالاتراز ۵۰ سال خدمات ارائه کنید، باید این موضوع را از قبل مشخص کنید. استفاده از هشتگ در اینستاگرام روشی اثباتشده برای یافتن و جذب بازار هدف کسبوکار است. گوش دادن به نیازها و انتقادات مشتریان و اعمال بهبودهای لازم میتواند رضایت آنها را افزایش دهد.
- {
- همانطور که احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شدهاید، پیدا کردن مخاطبان هدف نیاز به تحقیقات گستردهای دارد. |}
- در مقابل، بازاریابی اینترنتی مقرونبهصرفهتر است، دسترسی جهانی دارد و امکان اندازهگیری دقیق نتایج را فراهم میکند. {
- با انجام تحقیقات بازار و جمعآوری اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف خود، میتوانید نیازها، مشکلات و تمایلات مخاطبان را درک کنید و بهترین راهکارها را برای آنها ارائه دهید. |}{
- به عنوان مثال ممکن است شما محصول را برای یک محدوده سنی خاص ارائه بدهید. |}
- وقتی قرار استمحتوای اسپانسر شده یا محلی چاپ کنید باید مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید.مثلاً باید بررسی کنید که چه نشریههایی مخاطبینی دارند که تا به امروز هیچ وقت بابرند شما روبرو نشده اند.
- یکی از بهترین روشها برای شناسایی مخاطب هدف، ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی یا پتانسیل است.
حتماً کمپینها را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما چقدر خوب پاسخ میدهد تا مطمئن شوید که با بخش مناسب کار میکنید. به ایجاد مخاطب ادامه دهید زیرا تجزیه و تحلیل بازار شما اطلاعات جمعیتی جدیدی را نشان می دهد که می توانند مشتری شوند. یکی از اصلیترین وظایف شما به عنوان بازاریاب در شناسایی مخاطبان هدف، تشخیص نقاط درد آنهاست.
۲. ارتباط محتوای شما با مشتریان شما مهم است.
تحلیل رفتار آنلاین یکی از ابزارهای قدرتمند برای شناسایی مخاطب هدف در دنیای دیجیتال امروز است. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، میتوانید رفتار کاربران در وبسایت خود را بررسی کنید؛ از جمله صفحاتی که بازدید میکنند، مدتزمان حضور در سایت و اقداماتی که انجام میدهند. در شبکههای اجتماعی نیز میتوانید الگوهای تعامل کاربران مانند لایکها، نظرات و اشتراکگذاریها را تحلیل کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا علاقهمندیها، نیازها و ویژگیهای جمعیتشناختی مخاطب هدف خود را بهطور دقیقتر شناسایی کنید. با شناخت بهتر رفتار آنلاین کاربران، میتوانید محتوایی تولید کنید که جذابتر و متناسب با خواستههای مخاطب هدف باشد و در نتیجه، بازاریابی مؤثرتری داشته باشید.
بله، با استفاده از تبلیغات آنلاین و استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال میتوانید به شکل بهتری با مخاطبان هدف خود در تماس باشید و در پیدا کردن مشتریان هدف خود نتیجهگیری بهتری داشته باشید. تقسیمبندی مخاطبین هدف بر اساس مکان جغرافیایی، به شما امکان میدهد تا نیازها و تمایلات مخاطبین هر منطقه را به خوبی درک کنید و استراتژیهای محلی متناسب با آنها را اجرا کنید. هدف تمام بیزینس ها از تبلیغات و بازاریابی، پیدا کردن گروهی از افراد است که احتمال تبدیل بالاتری داشته باشند. هرچقدر این پروسه بهتر و دقیق تر انجام شود، هزینه های اضافی تبلیغات هم به همان نسبت کاهش پیدا می کنند. زیرا دیگر شما هزینه ای بابت افرادی که سودی برای شما ندارند پرداخت نمی کنید.
به خاطر داشته باشید که مخاطبان همیشه جابجا می شوند و رفتار آنها نیز تغییر می کند. آماده باشید تا تلاشها و استراتژیهای بازاریابی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پیامهای شما همچنان با مخاطبان هدف شما طنین انداز میشوند. با کمک این ابزارهای تحقیقاتی سفارشی، می توانید از هدر دادن زمان و پول خود برای عرضه محصولات خود به مخاطبان اشتباه جلوگیری کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا بازخورد مشتریان بالقوه خود را برای محصولات خود جمع آوری کنید تا بتوانید راه حلی ارائه دهید که مطابق با انتظارات و خواسته های مشتریان باشد. با یافتن کلمات کلیدی دقیق یا عبارات جستجویی که مشتریان شما جستجو می کنند، می توانید مشتریان بالقوه مناسب را برای محصول یا کسب و کار خود پیدا کنید. با این کار، می توانید درک بهتری از نحوه تعامل مشتریان با برند شما و نحوه ایجاد محصولاتی که دقیقا نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کنند داشته باشید.
تبلیغات گوگل یکی از مؤثرترین روشهای بازاریابی آنلاین است که به شما امکان میدهد تا به صورت هدفمند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Ads میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را مدیریت و تحلیل کنید و بفهمید که چه نوع تبلیغاتی بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان شما دارند. یک مخاطب هدف می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، جنسیت، سن، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. به عنوان یک کسب و کار، مهم است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان مناسب را تامین کنید. ابزارهای تحلیلی و آماری نیز میتوانند به شما در شناسایی مشتریان هدف کمک کنند.
برای مثال، اگر شما یک برند مد و لباس دارید، مخاطبان هدف شما می توانند شامل جوانان علاقه مند به مد روز باشند. اما اگر یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی هستید، ممکن است مخاطبان هدف شما افراد حرفه ای و کارآفرین باشند. اگر همواره در پس ذهن خود ویژگیهای کسی را در نظر داشته باشید که میخواهید این محتوا یا محصول را به او ارائه دهید، کلمات بهتری را برای معرفی محصول خود انتخاب خواهید کرد. یکی از مهمترین ویژگیهای این شخصیت خواننده این است که باید بسیار شبیه به شخصیت خریدار شما باشد.
تعیین مخاطب مورد نظر شما اولین و اساسی ترین قدم برای موفقیت برای هر سازمان و کسب و کار است . وقتی برای اولین بار در بازاریابی شروع کنید شاید در وحله ی اول گمان کنید که ترافیک مهم ترین بخش است . برای این منظور، شما باید بهطور مستمر به تحلیل دادههای جدید، نظرسنجیها و بازخوردهای مشتریان خود پرداخته و بر اساس آنها استراتژیهای خود را تطبیق دهید.
با این همه درست است که آمار جمعیتی اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در مورد سن و جنسیت مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد، اما نکته اصلی پی بردن به علایق، عادتها و فلسفه زندگی مخاطبان است. برای کسب شناخت بیشتر راجع به مخاطبان به اطلاعات دیگری نیاز دارید که در ادامه این مقاله میتوانید با روشهای به دست آوردن آنها آشنا شوید. هدف قرار دادن مخاطبان از نظر جغرافیایی، راهی مطمئن برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش فروش است. برای پیدا کردن مخاطبان در مکانی خاص، میتوانید از ویژگی تگ مکان در پلتفرم اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید.
مخاطب هدف گروه خاصی است که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. این افراد دارای ویژگی های مشترکی مانند جمعیت شناسی، علایق، رفتارها و نقاط درد هستند. تعریف مخاطبان هدف به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی موثرتری ایجاد کنید، پیام خود را تنظیم کنید و منابع هدف را به طور موثر تنظیم کنید. تبلیغات هدفمند همیشه بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات انبوه دارد و در بازاریابی اینترنتی نیز میتوانید از این روش استفاده کنید. برای مثال، میتوانید تبلیغات ریتارگتینگ را به کار بگیرید تا کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کردهاند را دوباره هدف قرار دهید.
اما بهتر است توجه داشته باشید که موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیازمند تحلیل مداوم دادهها، بهبود تجربۀ کاربری و تعامل مستقیم با مخاطبان است. در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان، بستر مناسبی برای کسب وکارها جهت بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتریان است.
حتی ممکن است یک مخاطب هدف بالقوه را پیدا کنید که قبلا در رادار شما نبوده است. شناسایی مخاطب هدف به کسب و کار کمک میکند تا تبلیغات را به صورت هدفمندانهتری انجام دهد و مشتریان وفادار و دائمی جذب کند. با ارسال ایمیلهای پیگیری، تماسهای تلفنی، یا برگزاری جلسات مشتریان، میتوانید بازخوردها و نظرات مشتریان خود را بدست آورید و نیازها و تمایلات آنها را بشناسید. با طراحی و ارسال نظرسنجیهای آنلاین به مخاطبان خود، میتوانید از آنها درباره موضوعات و مسائل مختلف سوال بپرسید و دیدگاههایشان را درباره محصولات یا خدمات شما بشناسید. استفاده از ابزارهای نظرسنجی مانند SurveyMonkey و Typeform میتواند به شما در جمعآوری دادههای کیفی و کمی کمک کند.
میتوانید سؤالات را بهصورت باز، پرسشهای مقیاس رتبهبندی یا مبتنی بر MCQ نگه دارید. شما می توانید به صورت رایگان به داده های زیادی از Statista دسترسی داشته باشید. با این حال، میتوانید با پرداخت 39 دلار در ماه از طرح حق بیمه برای گزارشها و دادههای تخصصیتر، استفاده کنید. Google Trends یک ابزار رایگان تحقیقات مشتری است که محبوبیت یک عبارت جستجوی خاص را در مقایسه با سایر عبارات جستجو به شما می گوید. همچنین دموگرافیک مخاطبان شما (جنس، سن و علاقه) را نشان می دهد تا به شما کمک کند بفهمید کدام مناطق به محصول یا خدمات شما علاقه بیشتری دارند. با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس، میتوانید بازدیدکنندگانی را که برای مدت معینی به سایت شما میآیند و همچنین کسانی که یک بار بدون هیچ اقدام قابل توجهی از آن بازدید کردهاند، ردیابی و نظارت کنید.
در فرآیند جذب مخاطب هدف در اینستاگرام، برخی نکات ظریف و بعضا ساده ای وجود دارد که رعایت آن ها تغییرات ملموسی را در سرعت جذب مخاطب شما ایجاد می کند. تفاوت اصلی میان شخصیت خواننده و شخصیت خریدار این است که شخصیت خواننده با چشمان ریزبین خود همواره به دنبال یک چالش یا مشکل در محصول شما میگردد. پس از یافتن چنین چالشی از شما انتظار دارد که یک راهحل منطقی برای رفع این مشکل ارائه دهید. به بیان بهتر یک شخصیت خواننده فقط به دنبال راهحلهای شما برای رفع مشکل است. بنابراین در تولید محتوای خود برای شخصیت خواننده باید مانور بیشتری بر روی تواناییهای محصول خود در رفع مشکلات بدهید. Google Analytics یک ابزار بسیار مفید و قدرتمند برای دسترسی به جزئیترین آمار مخاطبان شما است.
البته این که دستهبندی شما بر چه اساسی باشد، کاملا بستگی به نوع کسبوکار یا فروشگاه شما دارد. ممکن است به جای دستهبندی افراد بر اساس محصولی که مشتریان خریده باشند، دستهبندی بر اساس وضعیت تاهل یا سن برای شما مهمتر باشد. یک برنامه شفاف از تبلیغات خود آماده کنید تا بتوانید معیارهای دستهبندی را از دل آنها استخراج کنید. برندها همیشه یک هدف مشترک دارند، و آن تعامل مداوم با مخاطبان هدفشان است. گاهی اوقات دستیابی به این هدف ممکن است چالشبرانگیز باشد، اما تمام مراحل ذکرشده در بالا به برندها کمک میکنند تا مخاطبان مورد نظرشان را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات اینستاگرام بهطور خاص برای جمعیتشناسی مدنظر شما طراحی شدهاند، به این معنی که محتوا مطابق با نیازهای آنها شخصیسازی میشود. این روش برای جذب افراد در اینستاگرام عالی است و میتواند در هدایت آنها به پیج شما بسیار مؤثر باشد. اینستاگرام ابزاری قابلتوجه برای شرکتها جهت افزایش آگاهی از برند است، اما همچنین اهمیت دارد که درباره بازار هدف کسبوکار خود تحقیق کنید و بیشتر بیاموزید. در رابطه بامصرف کنندگان تحقیق کنید؛ از طریق وبلاگ و شبکههای اجتماعی با مخاطبین ارتباطبرقرار کنید و تولید محتوا در جاهای دیگر مثل انتشار پست به عنوان مهمان را در نظرداشته باشید. وقتی پست فیسبوک شما کامنتهای زیادی میگیرد،سعی کنید دچار اعتماد بنفس کاذب نشوید. به تمام کامنتها پاسخ دهید و به تمامنکاتی که میتوانند به شما برای درک بهتر مخاطبین هدف و آشنایی با آنها کمک کنند،توجه داشته باشید.
این برداشتها میتوانند اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد محصولات و خدمات شما ارائه دهند و به شما کمک میکنند تا مشکلات و نیازهای مشتریان را شناسایی کنید. تقسیمبندی مخاطبان بر اساس ویژگیهای دموگرافیکی، مانند سن، جنسیت، تحصیلات و شغل، به شما کمک میکند تا مشتریان هدف خود را با دقت ترسیم کنید و استراتژیهای بازاریابی متناسب با هر دسته را اجرا کنید. مخاطب هدف به گروه خاصی از افراد گفته میشود که یک کسب و کار قصد دارد با تلاش های بازاریابی خود به آنها دست یابد. آنها به دلیل دارا بودن ویژگی های خاصی مانند سلایق، منطقه جغرافیایی ، سن و… جزو مشتریان احتمالی یا مخاطب هدف آن کسب و کار محسوب می شوند. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود.
ابزارهای گوش دادن اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانند اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان رقیب ارائه دهند. با انجام تحقیقات بازار و جمعآوری اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف خود، میتوانید نیازها، مشکلات و تمایلات مخاطبان را درک کنید و بهترین راهکارها را برای آنها ارائه دهید. یکی از روشهای مؤثر برای پیدا کردن مخاطبان هدف، تقسیمبندی آنها به دستههای مختلف است. با تقسیمبندی مخاطبان بر اساس ویژگیهای مشترک، میتوانید به راحتی استراتژیهای خاص و متناسب با هر دسته را تعیین کنید. بازار هدف شما گروه خاصی از مصرف کنندگان است که محصولات یا خدمات شما به سمت آنها هدف قرار می گیرند. این گروه بر اساس عواملی مانند سن، درآمد، سبک زندگی و عادات خرید شناسایی میشود و تمرکز اصلی تلاشهای بازاریابی شما را نشان میدهد.
در این مقاله، به بررسی جامع بازاریابی اینترنتی، اهمیت آن، انواع روشها، مزایا و ابزارهای پرکاربرد آن میپردازیم. پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین هدفهایی است که هنگام بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ باید انجام دهیم. تحلیل داده ها و آمارها ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که به شما کمک میکنند تا نیازها و تمایلات مخاطبان هدف را به شکل کمی و دقیقتر کشف کنید. با بررسی دادههای جمعآوری شده، میتوانید الگوها و روندهایی را شناسایی کنید که به شما در تدوین استراتژیهای بازاریابی کمک میکند. استفاده از ابزارهای تحلیل داده مانند Google Analytics و Microsoft Excel میتواند در بهبود استراتژی بازاریابی شما مؤثر باشد. همانطور که میدانیم، تحقیق در بازاریابی یکی از مراحل حیاتی است که به شرکتها کمک میکند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسند و به طور مؤثرتری به آنها نیازها و تمایلات خود را ارائه کنند.
۶. نظرسنجی از مخاطبان
درمجموع باید مشکلات مشتریان را درک کرده و برای حل آنها یک راهکار مفید ارائه کنید. بخش بندیمخاطبین هدف به شما امکان میدهد تا شخصیت خریدار مورد نظرتان را مشخص کنید. هرکدام از این گروهها نماینده بخش متفاوتی از مخاطبین هدف شما هستند بنابراین شمابرای هر کدام از آنها تبلیغات و بازاریابیهای متفاوتی انجام میدهید.
{برگزاری رویدادها یا کارگاههای آنلاین
|}با دانستن این موضوعات شما میتوانید برنامهریزی برای پیادهسازی استراتژیهای خود را آغاز کنید. برنامههای تحلیلی بسترهای مجازی میتوانند به طور دقیق به شما بگویند که کدام راهها شما را به سمت قله موفقیت سوق خواهد داد. از طرفی دیگر، اپل موزیک از اینستاگرام خود برای به اشتراکگذاری قسمتهایی از مصاحبهها و سایر محتوای ویژهاش استفاده میکند که فقط با خرید اشتراک قابل دسترسی هستند. این یعنی قطعا متوجه شده که مخاطب هدف او، با دیدن بخشهایی از یک مصاحبه در اینستاگرام، علاقهمند به دیدن تمام آن میشود و برای خرید اشتراک اپل موزیک اقدام میکند. اینفلوئنسرها همچنین به خاطر داشتن وفاداری بالای دنبالکنندگانشان شناخته شدهاند و همین موضوع آنها را به هدف ایدهآل برای هر شرکتی تبدیل میکند.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را اصلاح کنید و محتوایی ایجاد کنید که در سطح عمیق تری با آنها طنین انداز شود. ICA شما به ستاره شمالی تبدیل می شود که تصمیمات تجاری شما را هدایت می کند و تضمین می کند که همیشه با افراد مناسب به روش درست صحبت می کنید. با جمعآوری و تحلیل نظرات و پیشنهادات مشتریان فعلی میتوانید نقاط قوت و ضعف محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنید و به بهبود آنها بپردازید. تحلیل دقیق ویژگیهای این افراد به شما امکان میدهد منابع بازاریابی را بهینهتر مدیریت کنید و تأثیرگذاری کمپینهای خود را افزایش دهید.
اگر از این موارد اطلاع داشته باشید، میتوانیدپیامی متقاعد کننده و جذاب برای وی تهیه کنید. بهمنظور درک عمیقتر موضوع مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ را بخوانید. مطالعه مقاله آیا امکان مخفی کردن فالوورها در اینستاگرام وجود دارد؟ را توصیه میکنیم. © هر گونه کپیبرداری جزئی یا کلی از مطالب لینکو مگ بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. گوگل در حال ارائه یک سری به روز رسانی برای Bard، و ارائه قابلیت های جدید ابزار آزمایشی هوش مصنوعی خود است. هر سوالی دارید میتونید در پایین همین مقاله دیدگاهی بنویسید تا کارشناسان لنزآپ در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.
با SEMrush's Audience Insights، شما همچنین می توانید بدانید که کدام رسانه های اجتماعی کانالها، وبلاگها و وبسایتهایی که مشتریان شما بیشتر استفاده میکنند و نوع محتوایی که مصرف میکنند. با نظارت مداوم بر تعامل آنها با برندها، محصولات و خدمات، می توانید ارزش ها، خواسته ها و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند